Melkbosstrand - Reisverslag uit Melkbosstrand, Zuid-Afrika van Rina Vos - WaarBenJij.nu Melkbosstrand - Reisverslag uit Melkbosstrand, Zuid-Afrika van Rina Vos - WaarBenJij.nu

Melkbosstrand

Blijf op de hoogte en volg Rina

06 Januari 2014 | Zuid-Afrika, Melkbosstrand

6 januari 2014

Uitslapen! Geen plannen voor vandaag anders dan dat er nog wat gewassen moet worden en we nog een keer bellen voor Robben Eiland. En ja hoor, deze keer wordt de telefoon opgenomen. Ik vraag of er nog plaats is voor vandaag of morgen en anders zelfs nog op woensdag. Vandaag niet meer, zegt de heer aan de andere kant maar morgen om 10 uur of nog later is er plaats. Ik reserveer voor 10 uur en geef de gegevens van de creditcard. Nu nog kijken hoe we er komen want met camper is het lastig parkeren. Morgen is iedereen weer aan het werk en zullen de parkeerplaatsen in het havengebied wel vol zijn. We vragen bij de receptie van de camping of zij weten hoe we daar het beste heen kunnen. De bus is geen optie want dan moeten we 4 keer overstappen. De kans dat dit fout gaat is zeer aanwezig. We vragen of het mogelijk is om met de taxi gaan en krijgen een A4 mee met taxinummers. De eerste die we bellen is foelieboekt, nummer 2 en 3 nemen niet op en de volgende komt ons morgen om 8 uur bij de ingang van de camping ophalen. Kosten R350, dat is ca. 24 euro. Daar kun je de boot naar Robben Eiland niet voor missen. Willen we weer opgehaald worden dan moeten we ongeveer 1,5 uur vantevoren bellen en dan brengt hij ons weer terug. Dat geeft ons de gelegenheid om in Waterfront nog wat te eten of te drinken. We moeten dan wel even geld halen. Over de boulevard naar de 6de staat en dan linksaf. Dan komen we al snel een ATM tegen en als we geld gepint hebben gaan we aan de boulevard bij een Blues cafe een biertje drinken. Terug naar de camping want het wordt frisser. Als we goed en wel in de camper zijn begint het alweer te regenen. Inmiddels is het droog maar de zon laat zich nog niet zien.