Oudtshoorn - Reisverslag uit Oudtshoorn, Zuid-Afrika van Rina Vos - WaarBenJij.nu Oudtshoorn - Reisverslag uit Oudtshoorn, Zuid-Afrika van Rina Vos - WaarBenJij.nu

Oudtshoorn

Blijf op de hoogte en volg Rina

31 December 2013 | Zuid-Afrika, Oudtshoorn

30 December 2013

We weten niet hoe snel van de camping in George weg kunnen. Om 8.30 uur rijden we al weg richting Oudtshoorn. De route is mooi, door de bergen. Veel slingeren en redelijk asfalt. Het is maar een korte rit en voor 11 uur zijn we al in Oudtshoorn. Bij een Pick 'n Pay halen we nog wat boodschappen en natuurljik ook champagne voor morgenavond. Dan Oudtshoorn door want omdat we toch vroeg zijn gaan we eerst naar de Cango Grotten die 30 km. verderop liggen. We zijn daar om 11.30 uur en trekken onze bergschoenen aan. In de hal bij de tickets is het een drukte van jewelste. We willen kaartjes kopen en de dame achter de balie weet ons te melden dat we om 13.30 uur pas naar binnen kunnen. Dat vinden we eerst te laat en denken er over om morgen dan maar terug te komen. Een andere dame meldt dat we ook kunnen reserveren. We hebben niet zoveel zin om nog een keer te rijden mete deze hitte en gaan toch maar kaartjes kopen. Intussen kunnen we dan lunchen in het restaurant. Bij de kassa zegt een andere dame dat er nog kaartjes zijn voor 12.30 uur. Kijk, dat smoelt ons beter. We kopen alleen wat te drinken en gaan om 12.20 uur door het hek naar de grot. De grot is niet bijzonder. Je moet er geweest zijn om te kunnen zien dat hij uitgeleefd is. Wat wil je ook als er per keer 150 man in gaat en dat elk half uur al jaren. Aan het einde van onze tocht weet de gids te melden dat er naar beneden een advanture toch is met klimmen en klauteren. Er zijn openingen van 27 centimeter hoog. We zien jongelui hijgend naar boven komen. Blij zijn we dat we niet voor deze tocht gekozen hebben. In het restaurant bestellen we dan toch wat te eten. Het duurt erg lang voordat we onze bestelling krijgen maar dat hebben we nog niet anders meegemaakt. En dan naar de camping 'Kleinplaas'. Langs de route naar Oudtshoorn zien we twee Struisvogel Farms. Honderden lopen er. Op de camping worden we hartelijk ontvangen en krijgen een plaats toegewezen met sleutels voor het toilet en de douches. Deze zien er dan ook heel schoon en fris uit. We installeren ons en drinken een glaasje zoals we gewend zijn. Het restaurant op de camping is niet open. We krijgen wat adresjes op waar we goed kunnen eten. Om 19.00 uur gaan we naar de Baron de Vreede St. en zoeken een restaurantje uit waar we Ostrich (Volstruis, Struisvogel) eten. Een aanrader!