Swellendam - Reisverslag uit Swellendam, Zuid-Afrika van Rina Vos - WaarBenJij.nu Swellendam - Reisverslag uit Swellendam, Zuid-Afrika van Rina Vos - WaarBenJij.nu

Swellendam

Blijf op de hoogte en volg Rina

01 Januari 2014 | Zuid-Afrika, Swellendam

1 januari 2014

Als we om voor 9 uur wegrijden zijn de buren nog niet op en kunnen we ze ook geen gedag zeggen. Het is dan al 26 graden. Dat belooft wat voor vandaag. Op het programma staat Swellendam. We rijden over Route 62, de 'Mountain Route' die op sommige stukken door de bergen erg mooi is. We komen langs Ronnies Sex Shop en stoppen daar even voor een drankje. Het is blijkbaar een legende maar veel is er niet aan. Na een Ice Tea gaan we weer verder, we hebben nog een end voor de boeg. Als we Swellendam inrijden staan er inderdaad oud hollandse huizen. De stad is gesticht in 1747 door Nederlandse kolonisten in de kaapkolonie. Dat is aan de bouw goed te zien. We vinden de camping en het blijkt een gemeente camping te zijn. Er is plaats genoeg maar kunnen ons pas om 14.00 uur inschrijven. Wel mogen we vast een plekje uitzoeken. Dat doen we en langzaam komen er steeds meer campers en caravans binnen. Om 18.00 uur gaan we op zoek naar een restaurant. Nu is het 1 januari en er blijkt niet veel open te zijn. Na een half uurtje lopen komen we bij een hotel waarvan het restaurant open is en we gaan daar naar binnen. Na het eten weer een half uur terug lopen maar voor donker weer bij de camper. Als ik naar het toiletgebouw ga kom ik langs een camper van een ouder echtpaar. Zij vragen waar we vandaag komen en waar we heen willen. Ook willen ze weten wat we van Zuid Afrika vinden. Ik geef aan dat ik het tussen laag en hoog vind en ze willen weten wat er dan niet zo goed was waarop ik antwoord dat wij het restaurantgebeuren erg minnetjes vinden. Nou als we naar Kaapstad gaan moeten we maar contact met ze opnemen en dan zullen ze ons wel de goede restaurants laten zien. Ik krijg een kaartje en zie later dat zij van een christerlijke stroming zijn. Aardige mensen hoor en heel behulpzaam. Ze willen ons nummer zodat zij ons ook kunnen bellen om te vragen of alles goed gaat. Ik geef het Zuid Afrikaanse nummer en we gaan naar bed.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Rina

Actief sinds 17 Nov. 2013
Verslag gelezen: 121
Totaal aantal bezoekers 7764

Voorgaande reizen:

09 December 2013 - 09 Januari 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: