Kleinmond - Reisverslag uit Kleinmonde, Zuid-Afrika van Rina Vos - WaarBenJij.nu Kleinmond - Reisverslag uit Kleinmonde, Zuid-Afrika van Rina Vos - WaarBenJij.nu

Kleinmond

Blijf op de hoogte en volg Rina

02 Januari 2014 | Zuid-Afrika, Kleinmonde

2 januari 2014

Een rustig ontbijt totdat mijn telefoon gaat. Ik heb moeite met opnemen, het is mijn BB niet, en de telefoon stopt. Als ik kijk zie ik wel dat het een Zuid Afrikaans nummer is en we vermoeden al gauw dat de buren op de camping het zijn. Terwijl ik mijn tanden poets zie ik dat ze naar ons toe komen. Met een tour- en camping boek. Ze willen ons een goede route laten zien en geven wat tips over campings. Als we willen kunnen we de boeken wel meenemen want die krijgen ze wel terug. Dat is mij iets te opdringerig en ik haal dezelfde boeken uit de camper die hij in zijn handen heeft. Gelukkig zijn we goed voorbereid en hoeven we hun boeken niet te lenen. Maar we moeten beslist contact opnemen als we in Kaapstad zijn want dan brengen ze ons wel naar de Tafelberg en kunnen we ze bellen als we weer naar beneden gaan. Nou dat zien we dus helemaal niet zitten. We doen een halve belofte en zien wel waar we in Kaapstad terecht komen. Eerst naar het zuidelijkste puntje van Afrika: L'Agulhas. Via Bredasdorp komen we in Agulhas aan waar de zon weer heerlijk schijnt terwijl we naar de vuurtoren rijden. Er is een looppad aangelegd maar we willen toch liever over de rotsen lopen. De zee is ruw maar de rotsen houden veel tegen. Er zit veel leven in de poeltjes tussen de rotsen zoals visjes en schelpen. Als ik een steen omkeer om beter zonlicht te hebben op een schelp, zit daar een prachtige kleine zeeegel op, paars. Na wat foto's gemaakt te hebben kruipt de zeeegel weer van de steen af en laat zich in het water vallen. Daar liggen er nog meer en we maken nog wat foto's van het onderwatertafreel. We vinden een restaurant waar nog plaats is en omdat het al 12.00 uur geweest is gaan we daar wat eten. Daarna via Bredasdorp naar Hermanus. Kijken of we daar een camping kunnen vinden. Als we door het stadje rijden ziet het er leuk uit met veel winkeltjes, maar een camping is er niet. Dan maar door naar Onrus. Daar is de camping fully bookt en rijden we door naar Kleinmond. De camping die we daar vinden heeft wel plek en we zetten de camper op een aan ons aangewezen plek neer. Achter onze plek loopt een voetpad naar het strand. Even wat drinken en dan gaan we over een vlonder naar het strand. Het is druk en er zijn veel mensen in zee die spelen met de hoge golven. We lopen naar het restaurant daar en vragen tot hoe laat ze open zijn. Gelukkig wat later dan we gewend waren en we reserveren een tafel voor 19.00 uur. Door het zand lopen we terug naar de camper waar onze tafel en stoelen verzet blijken te zijn. Er is een vrouw met een klein jongetje die dacht dat het haar plek was maar zag dat het niet zo was. We hadden de tafel en stoelen onder de struiken gezet in de schaduw omdat het weer behoorlijk warm is vandaag. Rond 18.30 uur gaan we weer over het strand naar het restaurant en kijken vanaf onze gereserveerde tafel naar de zee waar de jeugd probeert te surfen op de golven. Het is al schemer al we teruggaan maar kunnen de weg terug goed vinden.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Rina

Actief sinds 17 Nov. 2013
Verslag gelezen: 94
Totaal aantal bezoekers 7771

Voorgaande reizen:

09 December 2013 - 09 Januari 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: