Cape Point - Reisverslag uit Melkbosstrand, Zuid-Afrika van Rina Vos - WaarBenJij.nu Cape Point - Reisverslag uit Melkbosstrand, Zuid-Afrika van Rina Vos - WaarBenJij.nu

Cape Point

Blijf op de hoogte en volg Rina

04 Januari 2014 | Zuid-Afrika, Melkbosstrand

4 januari 2014

We doen rustig aan want we hebben de tijd. Het is een korte route. Eerst naar Cape Point en daarna naar Melkbosstrand. Cape Point is maar 22 km. tot aan de ingang van het national park. Daarna nog ongeveer 10 km. door het park. Ondanks dat er veel gewaarschuwd wordt voor Bavianen zijn we ze nog niet tegen gekomen totdat er nu een groepje de weg oversteekt. We blijven staan net als de auto's voor ons en ja hoor, ze lopen zo bij onze camper het dak op. Het best spectaculair als die gasten zo vlak voor je neus op nog geen meter afstand naar boven klimmen. Een stuk of 5. Ze zie er niet zo aardig uit en nadat we ze toch maar op de foto gezet hebben rijden we door. Bij het eindpunt van Cape Point aangekomen is het nog erg rustig. Er staan 2 bussen en een paar auto's. Er is een restaurant, toiletten en je kunt er met een kabeltrein naar boven naar de vuurtoren. We nemen de kabeltrein en daar aangekomen gaan we niet meer naar de vuurtoren. Deze ziet er niet zo geweldig uit. Vanaf dit punt kun je een paar baaien zien en we maken foto's van de mooie zee. In het souvenierswinkeltje koop ik een ketting en we gaan daarna naar beneden met dezelfde kabeltrein. Daar aangekomen staat de parkeerplaats al behoorlijk vol met bussen en auto's. Na een kop koffie en thee gaan we terug en dan zien we dat de hele parkeerplaats en rijweg ernaartoe helemaal vol staat met auto's en bussen. En er komen nog meer aan. Gelukkig waren we op tijd zodat we ruimte genoeg hadden om te kijken. Het is nu wel heel erg vol geworden. Terug gaan we via Scarborough en Kommetjie. Bij Noordhoek willen we de tolweg nemen maar omdat we met een camper zijn worden we langs de kant gehaald en wordt er gebeld om te vragen of we er wel door mogen. De doorrijhoogte is 3 meter en de breedte maar 2.10 meter. De hoogte halen we waarschijnlijk wel want we zijn 3 meter. Maar de breedte wordt misschien een probleem. We moeten terug en nemen de 64 en daarna de N3 naar Kaapstad. Bij Kaapstad aangekomen rijden we een paar keer verkeerd omdat we nog steeds de bewegwijzering niet snappen. Uiteindelijk hebben we de juiste weg en nadat we getankt hebben kunnen we verder naar Melkbosstrand. Via een bobbeltjesweg komen we in Melkbosstrand aan en we zien een bordje met de naam van de camping. Maar omdat de navigatie het centrum van de stad aangeeft rijden we weer eens verkeerd. Er komt een man op een fiets aan en Cor gaat het vragen. Hij legt uit waar het is en zegt dat hij ook een BoBo camper heeft maar dan een oude. Komen jullie uit Holland, vraagt hij. En als wij bevestigend antwoorden zegt hij dat we dan gewoon Nederlands kunnen spreken. Hij is ook Nederlander en woont hier al een tijdje en wil morgen ook naar het strand. We nemen afscheid en rijden zoals we denken dat hij gezegd heeft. We komen bij de camping en gelukkig is er nog plaats. Het seizoen eindigt hier zondag en de plek die we nu hebben kunnen we langer reserveren. Ik betaal voor 1 nacht want je weet maar nooit.